Naci Talat ölümünün 35’inci yıl dönümünde anıldı
26.06.2026 - Cuma 21:00
Cumhuriyetçi Türk Partisi’nin (CTP) eski Genel Sekreteri Naci Talat, ölümünün 35’inci yıl dönümünde Lefkoşa Kabristanlığı’ndaki anıt mezarı başında anıldı.
CTP’den yapılan açıklamaya göre, anma törenine CTP Genel Başkanı ve Naci Talat’ın kızı Sıla Usar İncirli ve Naci Talat’ın ailesinin yanında, Cumhurbaşkanı Tufan Erhürman, 2’nci Cumhurbaşkanı Mehmet Ali Talat, CTP Genel Sekreteri Mehmet Kale Kişi, milletvekilleri, MYK üyeleri ve partililer katıldı.
Törende, Cumhurbaşkanı Erhürman ve CTP Genel Başkanı, Naci Talat’ın kızı Sıla Usar İncirli konuşma yaptı. Konuşmaların ardından Naci Talat’ın ailesi ve sevenleri anıt mezara çiçek bıraktı.
Cumhurbaşkanı Tufan Erhürman da konuşmasında, Naci Talat’ın kısa yaşamına rağmen geride bıraktığı değerler ve mücadele anlayışıyla Kıbrıs Türk siyasi tarihinde silinmez izler bıraktığını söyledi.
İncirli de babasının Naci Talat’ın “Bizler ülkemizin etrafında biriken sisli havayı dağıtarak tertemiz, dupduru bir havayı soluyacağız.’’ sözlerini hatırlatarak, onu mücadelesi, ilkeleri, siyasi hedefleri ve sevgisiyle andıklarını belirtti.




